Начало > Защо да тренираме с бягаща пътека?

Защо да тренираме с бягаща пътека?

Why Use a Treadmill?

Бягането е много естествено упражнение, което се е превръща в текуща тенденция. Благодарение на този засилен интерес, нашите бягащи пътеки стават все по-популярни сред тези, които не искат да се откажат от редовното си упражнение през по-студените месеци! Ето защо сме подготвили съвети, за да ви помогнем да изберете правилната бягаща пътека ...
 

Не се страхувайте да тренирате с бягаща пътека

Бягащите пътеки са с подобрени функционалност и дизайн през годините и в резултат на това се превръщат в един от най-търсените уреди за тренировка на пазара.
В сравнение с класическото бягане на открито, бягащата пътека предлага предимствата на упражнението у дома, където времето няма никакво въздействие върху графика ви, което ви позволява да тренирате, когато е най-удобно за вас. Освен това днешните бягащи пътеки имат прости механизми за сгъване и транспортни колела, които ги правят лесно преносими. По този начин лесно можете да се упражнявате в хола си, докато гледате любимото си телевизионно шоу или музикален канал.
 

Двигател, размери, товароносимост

Всяка моторизирана бягаща пътека inSPORTline се задвижва от електродвигател с мощност от 1 до 4 HP. Бягащите пътеки с двигател с мощност на мотора от 1-2 HP са с по-лека рамка и са предвидени за движение с бавно или средно темпо. За разлика от тях, бягащите пътеки с мощност на двигателя от 2-4 HP се считат за достатъчно ефективни за по-тежки потребители и интензивно ежедневно обучение. Ако се притеснявате, че бягащите пътеки с по-мощни двигатели ще работят шумно, имаме добра новина за вас! По-мощните двигатели обикновено са по- безшумни.

Ако мислите за закупуване на бягаща пътечка, един от основните критерии за разглеждане трябва да бъде размерът на бягащата пътека и по-специално размерите на бягащата повърхност. Бягащите пътеки с по-тесни и по-къси бягащи повърхности са по- подходящи за ходене или бавно бягане, докато бягащите пътеки с по-широки тичащи повърхности предлагат повече комфорт, дори когато се движите бързо.

Товароносимостта също е важна. Товароносимостта на нашите бягащи пътеки е отбелязана в описанието на продукта. Общото правило е товароносимостта на бягащата пътека да бъде винаги малко по-висока от действителното тегло на потребителя. Например, ако тежите 80 килограма и смятате да закупите бягаща пътека, то нейната товароносимост трябва да е 110 кг!

Бягащи пътеки без електродвигател

Малка отделна подкатегория са така наречените "безмоторни бягащи пътеки". Техния принцип на действие е центъра на тежестта спрямо наклонената равнина. Както става ясно от името им, тези бягащи пътеки нямат двигател и трябва да използвате собствената си енергия, за да ги накарате да се движат. Този вид натоварване се различава от тренировката на класическа бягаща пътека и ефективността е сравнима с тази на бягаща пътека с електродвегател. Въпреки това, важно е да се отбележи, че в действителност бягащи пътеки без електродвигател симулират повече ходене по наклон нагоре, отколкото бягане. Също така ще можете да ходите или да бягате много бавно. Бягащите пътеки без електродвигател не са подходящи за тренировка при по-високи скорости (6-10 км / ч). Те са подходящи за тези от вас, които предпочитат да тренират по-бавно.

Технологии при бягащите пътеки inSPORTline

Модерните бягащи пътеки inSPORTline се отличават с много функции, които са:

Heart Rate Control

По-високият клас бягащи пътеки предлагат HRC технология, която ви позволява да регулирате плавно темпото на тренировка спрямо текущия сърдечен ритъм. Бягащата пътека включва така наречения гръден колан, който може да бъде прикрепен по време на тренировка около гръдния кош и безжично да улавя и предава информация за сърдечната Ви честота на компютъра на бягащата пътека. След като сърдечната честота превиши зададените параметри, системата ще реагира, като регулира наклона или скоростта на бягане.
 

Silent Motion Technology

Благодарение на технологичните модификации сме постигнали мощни двигатели с максимално безшумно действие, увеличен охлаждащ ефект на двигателя и по-дълъг живот. Намалихме шума на бягащата пътечка до минимум, така че тренировката ви да е наистина комфортно преживяване.
 

Shock Absorbing System

Благодарение на технологичните модификации сме постигнали мощни двигатели с максимално безшумно действие, увеличен охлаждащ ефект на двигателя и по-дълъг живот. Намалихме шума на бягащата пътечка до минимум, така че тренировката ви да е наистина комфортно преживяване.
 

Easy Fold System

Механизъм за лесно сгъване или разгъване на бягащата пътека
 

Touch & Run 

Опитваме се да оборудваме нашите бягащи пътеки с функции, които ще оцените. Ето защо инсталирахме основните бутони за функцията (настройка на скоростта или наклона) в страничните ръкохватки, за да ги направим по-достъпни. По-сложните програми могат да бъдат намерени чрез бързи клавиши на контролния панел. Можете да започнете или спрете обучението си, като натиснете само един бутон.
 

Проверете пулса си!

Ако искате ефективно да отслабнете, трябва да избягвате много грешки, които могат да направят усилията ви неефективни. Не трябва да си поемате дъх или да сте на ръба на изтощение, 
докато тренирате. Експертите препоръчват мониторинг на честотата на сърдечния ритъм и съответно регулиране на тренировката. Ако се чувствате преуморени и сърдечният ви ритъм достигне около 180 удара, тренировката Ви ще е неефективна. В такова състояние тялото ви не може да изгаря мазнините, защото тяхното енергично разлагане е просто твърде бавно в момент на преумора.

За да отслабнете ефективно (изгаряне на мазнини), трябва да направите аеробно упражнение. Аеробно упражнение е спортна дейност с продължителност над 20 минути с постоянно усилие, където сърдечния пулс е с оптимална стойност. Оптималната честота на сърдечния ритъм варира между 120-145 оборота в минута, в зависимост от пола, възрастта, височината и теглото на отделния потребител. Поради това е необходимо измерването на сърдечния ритъм поотделно за всеки потребител.

Подробности за измерването на сърдечния пулс ще намерите в нашето ръководство: Как да тренираме със спортен часовник.
 

 

Как тогава да изберем бягаща пътека?

Ако решите да закупите бягаща пътека, то със сигурност ще трябва да премислите колко често и колко интензивно искате да се упражнявате. Също така помислете за теглото си и помислете колко комфорт очаквате от новата ви бягаща пътека. Бягящата пътека е сложен кардио уред и не бива да подценявате товароносимостта или текущата ширина на бягащата повърхност. С бягащите пътеки можете да се придържате към правилото "колкото повече, толкова по-добре", което означава, че по-силните (по-тежки) бягащи пътеки с мощни двигатели и по-голяма бягаща повърхност са по-подходящи за редовно и непрекъснато обучение.
 

Сравнение на бягащи пътеки inSPORTline

5 съвета как да изберем бягаща пътека


The inSPORTline Team

Контакти

Следете ни в

Следи нашите специални оферти и продукти в Акция