Начало > Бягане, педалиране или гребане? Как да се справитe с избор на тренажор за домашен фитнес.

Бягане, педалиране или гребане? Как да се справитe с избор на тренажор за домашен фитнес.

Искате ли да изберете фитнес тренажор и да го ползвате в домашни условия? Не можете да направите правилния избор? Просто прочетете статията! Ние ще ви помогнем с избора и ще намерим перфектния тренажор само за вас! Не е възможно да не откриете точния в нашата гама от кардио тренажори - само трябва да знаете как да го направите! Ето защо, преди да ви запознаем с конкретните видове, ще изясним няколко основни неща. Това ще стесни вашия избор и ще ви улесни в решението!

Колко голям може да е този фитнес тренажор?

➤ При избор на бягаща пътека от съществено значение е да съобразите размерите на уреда с тези на стаите във вашия дом. При ограничено пространство изберете бягаща пътека със сгъваема рамка.

 Каква е товароносимостта на тренажора?

➤ Товароносимостта зависи от здравината на машината - колкото по-тежка е рамката, толкова по-високо е теглото. Това се отразява на цената и съхранението на отделните тренажори. Необходимо е внимателно
да се прецени кой ще използва дадения тренажор.

✅ Ще ми подхожда ергометър, или тренажор с ръчно управление?

 Ергометрите са фитнес уреди, при които натоварването се настройва по електронен път и ползват софтуер. Тренажори с ръчно регулиране на натоварването са подходящи за тези, които не обичат сложните настройки и искат да стартират тренировката веднага.

Имате ли някакви специални изисквания?

 Кардио тренировките могат да бъдат подходящи и за рехабилитация. При положение, че трябва да щадите ставите, изберете кростренажор или хоризонтален велоергометър (рекумбент). Тези тренажори
поддържат плавно движение и гарантират комфорт по време на тренировка.

✅ Какво ще кажете за свързване на мобилни устройства?

➤ Цифровите технологии вече са навлезли и във фитнеса с множество нови функции и възможности. Възползвахме се от това и подготвихме пълна гама фитнес тренажори, които могат да бъдат свързани към мобилен телефон или таблет с помощта на приложение. По този начин, в допълнение към основните функции, всеки тренажор inCondi предлага и опция за съхраняване на записи от тренировката или задаване на профили за трениране според реалните маршрути по света. Можете дори да гледате видеоклипове или да сърфирате в интернет!                                                                           

БЯГАЩИ ПЪТЕКИ

Тренирайте бягане във вашия хол!

Бягането и ходенето са чудесен начин да стартирате метаболизма си и да изгорите излишните калории! Някои обичат да бягат навън, но времето е непредсказуемо и само най-решителните хора могат да го издържат целогодишно. С бягаща пътека за дома, тренирате по всяко време и толкова дълго, колкото искате!

Ако искате да се съсредоточите повече върху ходенето, вместо да бягате, трябва да избирате внимателно, защото някои бягащи повърхности са склонни да прегряват и при бавна скорост или може да работят само за ограничен период от време. Промяната на скоростта разнообразява тренировката. Със сигурност това поддържа и вашия интерес. За качествена и комфортна тренировка, размерите на бягащата повърхност са ключови - ако имате достатъчно място за тренировка, ще се чувствате по-комфортно.

КРОСТРЕНАЖОРИ

Тренирайте всички мускули, но оставете ставите да си починат!

Кростренажорите, както и бягащите пътеки симулират бягане, но за разлика от тях те ангажират и ръцете ви, така че можете да тренирате цялото си тяло. Най-голямото предимство е грациозното им елипсовидно движение, което е плавно и гарантира комфортна тренировка! Така че, ако имате проблеми със ставите или искате да ги лекувате по време на тренировка, кростренажорът е явен фаворит!

Най-важните фактори при избора на кростренажор са теглото на маховика и дължината на стъпката. Колелата с по-тежък товар осигуряват по-плавен преход между нивата на натоварване. Дължината на стъпката отново зависи от това дали искате да симулирате ходене или бягане, но като цяло по-дългата стъпка е по-подходяща за тренировка. При модели от по-висок клас, дължината на стъпката може да се регулира.

ВЕЛОЕРГОМЕТРИ

Задайте си собствено темпо!

С велоергометър можете лесно да разнообразите деня си с интензивни кардио тренировки! Велоергометрите за употреба в домашни условия обикновено са в по-ниски ценови категории, в сравнение с по-големите кардио уреди (например бягащи пътеки). Те са добър избор за тези, които се опитват да спестят пари, но да подобрят физическата си форма.

Тренировката с велоергометър симулира колоездене и не упражнява голям натиск върху краката, коленете и кръста. За разлика от велосипеда, този уред е с много по-голяма седалка и е по-удобен за каране. Характерно при велоергометрите е, че колкото по-тежък е маховика, толкова по-балансиран е уреда. По-тежкият маховик е гаранция за по-голяма максимална устойчивост.

Ако търсите още по-голям комфорт при въртене на педалите, добре е да погледнете хоризонталните велоергометри. При тях седалката е с по-широка облегалка и педалите са в предната част на тренажора. Друго предимство е лесният достъп до педалите - проектирани са така, че да не се налага да повдигате много краката, когато се качвате. Тези кардио уреди са чудесни за възрастни хора и хора, страдащи от болки в гърба, намалена подвижност или наднормено тегло. Хоризонталните велоергометри са подходящи за възстановяване на физическата форма след нараняване или прекарано заболяване.

СПИНИНГ БАЙК

Карайте го като професионалист!

Според името човек би си помислил, че спининг байк е синоним на велоергометър. За разлика от велоергометрите, спининг байковете предлагат много по-автентична симулация на колоездене и натоварването може да бъде настроено много по-точно. Ето защо те са популярен тренажор сред велосипедистите. При избор на спининг байк е добре да се вземе предвид височината на потребителя и възможностите за настройка на кардио уреда. Хоризонтално и вертикално регулиране на седалката и кормилото ще ви гарантира комфортна тренировка!

ГРЕБЕН ТРЕНАЖОР

Съчетайте изяществото на движението с интензитета на трениране!

Най-голямото предимство на гребните тренажори е участието на цялото тяло, включително мускулите на гърба и основните мускули. Това е перфектен кардио уред, а тренирайки с него ще подобрите физическата си издръжливост! В същото време обаче тялото ви не е изложено на удари, тъй като движението е плавно и щади ставите ви. Тези тренажори са идеални и за тези, които прекарват по-голямата част от деня в офис пред компютър.

При гребните тренажори, решаващ елемент е спирачната система, която определя свойствата на машината и метода на регулиране на товара. Препоръчваме да се фокусирате върху плавността на движението и възможния шум. Можете да сравните спирачните системи в отделно ръководство. Дължината на релсата е също важен фактор. Препоръчително е да избирате гребни тренажори с по-дълга релса.

СТЕПЕРИ

Тренирайте краката си и изгаряйте калории!

Степерът е ефективен тренажор, който симулира ходене по стълби. Това е интензивно упражнение, особено на долните крайници, което ще ви помогне да изгорите калории. Въпреки това, за разлика от изкачване по стъпала/стълби, степерът щади коленете и глезените. За повечето модели имате възможност да зададете нивото на натоварване и височината на стъпката.

Степерите се предлагат в различни форми, от мини степери до големи степери с ръкохватки. Някои модели позволяват допълнителен фокус върху проблемните зони, като се използва „извиване“ настрани. За взискателни потребители са предвидени фитнес стълби, които се характеризират с функционалността и издръжливостта на професионалните тренажори.

ДОМАШНИ ТРЕНАЖОРИ НА ЕДИН КЛИК РАЗСТОЯНИЕ! НЕ СЕ КОЛЕБАЙТЕ И ИЗБЕРЕТЕ СВОЯ ФАВОРИТ: