Начало > Как да тренирате със спортен часовник

Как да тренирате със спортен часовник

Jak správně cvičit se sporttesterem?
В сътрудничество с нашия екип от специалисти сме подготвили съветник на тема "Как да тренираме правилно със спортен часовник".

Ако искате ефективно да отслабнете, трябва да избегнете много грешки, които могат да направят усилията ви неефективни. Не е важно да издишвате или да сте на ръба на изтощение, докато тренирате. Важен параметър е броят сърдечни удари на минута (сърдечната честота, HRF). Ако се преуморите и пулсът Ви е над 170 удара за минута, почти е сигурно, че тренировката Ви е неефективна. В това състояние не се изгарят мазнини. Организмът започва да гори захари и ако изчерпи захарите, ще увреди мускулната тъкан.

За да отслабнете ефективно (изгаряне на мазнини), трябва да направите аеробно упражнение. Аеробно упражнение е спортна дейност с продължителност над 20 минути с постоянно усилие, при което честотата на сърдечния пулс е оптимална стойност. Тази оптимална стойност варира между 120-145 оборота в минута, в зависимост от пола, възрастта, височината и теглото на отделния потребител.

Изчисляване на оптималната сърдечна честота:

Трябва да знаете максималната сърдечна честота (HRmax) и минималната сърдечна честота (HRmin). Максималната сърдечна честота може да се изчисли по следната формула: 220 - Вашата възраст. Можете да измерите минималния си сърдечен ритъм в състояние на покой. Легнете по гръб за около 5 минути и не реагирайте на каквито и да било смущения около вас. След 5 минути измерете сърдечния си пулс на китката или друга точка  (напр. каротидната артерия). Ударите, които отброите за минута, са HRmin. Разликата между HRmax - HRmin=HRR.

Оптималната сърдечна честота се смята по формулата:

HRR*0.6 + HRmin

Пример: Ако сте на 32 години и сте измерили минималната сърдечна честота 70 удара в минута, оптималната сърдечна честота е 141 удара в минута, съгласно формулата:

(((220 - 32) - 70) * 0,6) + 70 = 140,8

___________________________________________________________________________

Единственият начин ефективно да отслабнете и значително да подобрите физическата си годност е да наблюдавате сърдечната си честота по време на тренировка с помощта на спортни часовници и компютри!

Спортния часовник ви позволява да контролирате сърдечната честота по всяко време, независимо дали карате велосипед, ролери или бягате.
Спортния часовник е в основата си часовник с гръден колан. По време на тренировката, колана за гърдите безжично предава данните за сърдечния ритъм на спортния часовник. Спортният часовник ще ви покаже сърдечната честота и дори ще ви уведоми с алармен звук, ако честотата на пулса се променя по начин, който не искате.

В действителност това означава, че ако карате велосипед или ролери и искате да изгорите мазнини, докато го правите, използвайте спортния часовник, за да следите оптималната сърдечна честота. Ако сърдечната честота се отклони от оптималната зона, предупредителният звук от спортния часовник ще ви подкани да увеличите или забавите темпото си. Това е единственият начин да изгорите ненужните мазнини и да подсилите мускулите си, като подобрите физическата си активност.

Важно е да имате предвид, че аеробното упражнение, което ще ви помогне да отслабнете, не включва само обучение във фитнес зала на бягащи пътеки, кростренажори, велоергометри или вибро тренажори. Използвайте спортен часовник при колоездене, карането на ролери или каране на тротинетка, защото те са вид аеробно упражнение.

За сравнение: Ако тренирате на велоергометър един час, ще изгорите около 1 700 kJ. Ако карате ролери (кънки) един час, може да изгорите около 2 500 kJ.

Ето защо е идеално да се комбинират аеробни дейности на открито (бягане, колоездене, каране на кънки) с тренировка с кардио уред. По този начин систематично ще укрепвате цялото си тяло и спортния часовник ще ви помогне ефективно да изгаряте мазнини.

"Екипът от треньори и специалисти по хранене на InSPORTline ви пожелава успех във вашите начинания ..."

Препоръчваме Ви тези спорттестери:

inSPORTline